ابزار منو ثابت

شرکت فلزیاب نانو بازرگان

ابزار وبمستر

علامت خشت در گنج یابی

یک شنبه 29 تير 1399
14:32
کوروش

گاها در حفاری دفینه به آثار و علایمی در خاک می رسیم که نباید به آسانی از کنار آن بگذریم و چه بسا و قطعا ادامه مسیر کار را برای ما نشخص می کند که به این مورد آثار زیر خاک گویند.یکی از این آثار خشت یا آجر پخته می باشد .به معنی وجود اتاق یا اتاقک یا راهرو یا دخمه ای در پایین تراز آن بوده و به شما می گوید کمی پایین تر تقریبا ۱۰ برابر کلفتی آن به یکباره به یک خاک و گل سفت و فشرده ای که انگار پخته شده و به سختی مهر نماز می باشد وبا هر ضربه فقط سر لنگ درونش فرو می رود برخواهید خورد که اکثر افراد تا به این خاک وگل بر بخورند با سماجت و پا فشاری آنرا بکر و طبیعی می خوانند و دست از کار می کشند در صورتیکه این نوع ملات و گل دست ساز بین ۶۰ سانت تا یک متر

بیشتر ادامه نمی یابد و سپس به اندازه ای نرم می گردد که میتوانید با خاک اندازخاک را جابجا نمایید سپس کار را ادامه داده تا اینکه به نشانه بعدی برسید

گاهی اوقات دیده شده که خطوط یا نگاره هایی بر این نشانه وجود دارند که خود به تنهایی به مانند یک نسخه کامل و بکر بر روی این خشت یا سنگ مربع شکل می باشد این نوع نشانه ها هم درزمان اشکانی و هخامنشی مورد استفاده قرار گرفته و هم در دوران اسلامی خصوصا در زمان غزنویان ،سلجوقیان ایلخانان و نهایتا صفویه مورد استفاده قرار گرفته است.

خشت پخته یا همان آجر و همچنین هر سنگ چهار تراش کاملا مسطح و صاف مربع شکل خوابیده به موازات افق زمین که معمولا در زمان حفاری زمینهای شیبدار و یا برجسته تل خاکی و علی الخصوص داخل چاه های قدیمی بسته شده یا پر شده از خاک دیده و کشف می گردد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

اسرار تپه سنجر خوزستان

یک شنبه 29 تير 1399
14:31
کوروش

ظهور فرهنگ ایلامی و شکل­گیری حکومت در این دوره در جنوب غرب ایران، فارغ از مدارک تاریخی، مسئله­ای است که از منظر مدارک باستان­شناختی در سال­های اخیر چندان موردتوجه قرار نگرفته و صرفاً به یافته­های حاصل از شوش و چند مکان دیگر محدوده مانده است. کاوش­های لایه­نگاری سال­های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸ در محوطه باستانی سنجر در شمال خوزستان، مدارکی از این دوران را آشکار ساخته که شامل معماری، سفال، مهر و نمونه­هایی جهت تاریخ‌گذاری رادیو کربن می­شود. این آثار در دو گمانه A و E به‌دست‌آمده که اطلاعات مفیدی را در مورد گاه­نگاری شمال دشت شوشان، پراکنش لایه­های سکونتی و چگونگی ارتباط با شوش ارائه داده است. یافته­های کاوش نشان می­دهد که با تداوم سکونت در دوره آغازایلامی، این محوطه احتمالاً در دوره شوش ۴ دچار وفقه استقراری می­شود و سپس در دوره شیماشکی دوباره مسکونی شده که تا سوکل­مخ و ایلام میانی ادامه می­یابد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

علامت جوغن یا لاپیا

یک شنبه 29 تير 1399
14:30
کوروش

جوغن

بسیاری از حفاران دفینه و جویندگان گنج معمولا علامت لاپیا با جوغن را اشتباه می گیرند .حال ببینیم لاپیا چیست .در علم جغرافی، به کوچکترین شکل فرسودگی کارستیک گفته می شود. شکلهایی که به دلایل مکانیکی و اتمسفری در قسمت های بیرونی سنگ ها تشکیل می شود. هر چقدر لاپیاها واضح تر باشند، خلوص پلمه سنگ بیشتر می باشد. لاپیا در پلمه سنگ هایی که تراورتن، رس و سنگ آهک به وفور وجود دارد، ایجاد نمی شود. در سنگ آهک دولوموتیک، لاپیاها به میزان کمی تشکیل می شوند.
ماده هایی که سنگ ها را تحت تاثیر قرار می دهند:
از اسید، آب، شرایط اتمسفری، تغییرات مکانیکی و گیاهان می توانند تاثیر بگیرند. اسید بر سنگهای ماگکاتیک تاثیر زیادی ندارد. در سنگهای رسوبی تاثیر بیشتری دارد. ممکن است شکل آنها را تغییر دهند.
اثرات آب : به دو گونه زیر زمینی و روی زمینی تقسیم می شود. اثرات جوی اثرات آب و هوایی را در بر گرفته و بر روی تغییرات اثر می گذارد. تغییر شکل مکانیکی به گسل ها و طاق ها تبدیل می شود. سنگ ها را می شکند. گیاهان تاثیر خود را با ریشه هایشان می گذارند.
تاثیرات آب : در مناطقی که باران فراوان می باشد، سنگ ها از نظر فیزیکی و شیمیایی تاثیر می پذیرند. همانطور که تاثیر پذیری ممکن است در جهت کم کردن جرم باشد، می تواند در جهت زیاد کردن آن نیز باشد. مخصوصا با پر شدن آب در ترک ها، در زمستان بر اثر یخ زدن، دوباره باعث ایجاد ترک شده و پهن شده و باعث ایجاد لاپیا می شود.
تاثیر آب های روی زمین : با یخ زدگی، فرسایش، و زیادی بافت گیاهی، خودش را نشان می دهد.
ولی آبهای زیر زمینی : در صخره ها حجم آب فضای خالی شروع به افزایش می کند. انحلال سیمان، خرابی مواد معدنی، در اثر افزایش شکاف در سنگها موجب کاهش مقاومت می شود. در مناطقی از توپوگرافی که سخت می باشد قدرت فرسودگی آب در حال افزایش می باشد. در نتیجه حلقه های دایره ایی پلمه سنگ ها، حکاکی های گرد و خیلی زیبایی باز می کنند.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

علامت خطر در حفاری دفینه

یک شنبه 29 تير 1399
14:29
کوروش

نمادها و نشانه های خطر در دفینه یابی باید برای همه افراد قابل درک و فهم باشد تا در زمان حفاری با خطر مرگ رو به رو نگردند.این نمادها، نمادهای بسیار مهمی هستند. این واقعیت را فراموش نکنید که دفینه را فقط یک فرد زنده می تواند پیدا کند!

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

تفسیر حیوانات تخم گذار در دفینه یابی چیست؟

یک شنبه 29 تير 1399
14:27
کوروش

نماد هر حیوان نشانگر خصوصیات آن حیوان و استفاده از آن خصوصیات در پنهان کردن دفینه و مورد رمز قرار دادن آن حیوان می شود.

درمورد نمادهایی که در واقعیت حیوانات تخم گذار هستن  به تنه وپشت لاکپشت دقت کنید ، به شیار روی لاک دقت کنید؛ وهمینطور شیب پشت نماد. این سه گزینه اشاره به این داره که درحال تخمگذاری هست و دقیقا در پشت نماد ومحل تخمریزی باید کاوش بشه.

خب حالا یک موردی باز به همین اشاره داره اینه که اگر نماد تخم گذاری درحال تخم گذاری باشه دو گمانه صدرصد وجود داره:

  • یک محل تخم ریزی
  • دوم اینکه در مسیر نگاه نماد باید سنگهای به شکل دایره در حالت چیدمان روی هم و یا کنار هم قرار داشته باشه و یا تل خاکی برجسته ای وجود داشته باشه که تک سنگی دایره ای شکل دقیقا در مرکز تپه وجود داشته باشه.

این مواردی هست که وقتی نیم تنه نماد درخاک فرو رفته باشه باید وجود داشته باشه وخارج از این موارد نیست.

دوستان لاکپشت چون سرعت کم داره ولی بسیار دارای استقامت هست این یعنی عمق و سختی کار ودر حفاری صدرصد تخلیه سنگهای رودخانه ای بسیار و برخورد دیواریه ساروجی با استقامت بالا مثل لاک لاکپشت هست پس برای این کار باید امکانات درست باشه.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

علامت تک سنگ در گنج یابی

یک شنبه 29 تير 1399
14:26
کوروش

در کوه ها و بیابانها به سنگ هایی بر خورد می کنیم که از نظر دفینه یابی و آثارشناسی دفینه بسیار مهم و مشکوک هستند .وجود یک تک سنگ یا سنگ تنها در یک منطقه عاری از سنگ و یا پوشش سنگی زیاد ، آن هم به شکل خاص مطمنا نشانه وجود یک دفینه در اطراف آن سنگ می باشد.

تک سنگهای عجیب در گنج یابی در مواردی طبیعی و در مواردی هم یکی از علائم مهم مربوط به دفینه هستند که معمولا کار دارای نسخه نیز میباشد و این سنگها قسمتی از پازل نسخه گنج محسوب میشوند که این مورد مربوط به مناطق باستانی مهم، پادشاه یا حاکم نشین است در کنار راههای مالرو راهنما محسوب میشوند و در صورتی که هیچ کدام از موارد بالا شامل حال سنگ نباشد میتواند جهت مرز بندی بوده باشد. البته خاطر نشان کنم که هر تک سنگی در هر منطقه نمی تواند نشانه دفینه باشد

معمولا جاهای که چشمه تمام فصل وجود دارد در جای که افتاب اول صبح بدانجا بتابد مقبره ای مهم با هدایای گرانبها وجود دارد بطوری که محل دور از آب باشد چون اب سبب تخریب مقبره میشد.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

نقش برج های ساختمان ها در گنج یابی و دفینه یابی

یک شنبه 29 تير 1399
14:14
کوروش

در دوران باستان از برج ها معمولا برای شباتی بنا می گذاشتند ولی گاهی اوقات نماد شاهی هم بود و در کل کاربرد نظامی داشتند و به صورتی وابسته به دولت شاهی بودند و دارای بار خوبی هستند.

نکته۱: در برج ها سوراخ و یا پنجره هایی بسیار با اشکال مختلف دیده می شود بعضی در زاویه دید راهها و بعضی در زاویه دید صحرا و دشت و کوه و معمولا برای یافتن جای بار باید از سوراخ ها بر زوایایی که نشان می دهند نگریست تا مکان تقریبی را یافت؛ مقدار مساحت یافت شده دارای نشانه های متعددی است که گاهی اوقات برج دارای یک بار و گاهی اوقات دارای ۳ دفینه و بار  نیز دارد اما باید زاویه دید را به صورت دقیق به یاد سپرده و بعد از خروج از برج در محیط به دنبال نشانه آخر بود.

نکته ۲: گاهی اوقات نیز امکان دارد که برج قدیمی باشد، اما فاقد روزنه سوراخ و پنجره باشد، در این نوع برج ها احتمالا برج غیر نظامی بوده و احتمالا بار یا در خود برج یا اطراف و نزدیک خود برج با علائم و نشانه های مختص بار و دفینه موجود است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

تله های ورودی تونل در گنج یابی

یک شنبه 29 تير 1399
14:12
کوروش

ورودی تونل ها:

در ورودی تونل ها سمبل های خطر نیز دیده می شود این مدل تله ها به در ورودی بسته شده و در هنگام ورود به آن سنگ هایی که در بالای قرار دارد کار کلید را انجام می دهند از جای خود تکان می خورند و پشت سر آن سنگ بالایی و شنی که در بالای آن قرار دارد بر ورودی تونل می ریزد و راه را سد می کند.

  1. تله ی که با کمک شن و ماسه کار می کند:

این تله با فشرده شدن شن و ماسه در زیر صخره ی استاده ی بلند صورت می گیرد.این مدل تله ها در صورت ظاهر به تله شباهت ندارد و در دید نخستت صخره ای ایستاده است که در جلو آن یک در و یا صندقی گذاشته شده است هر موقع دسته ی این صندوق برگردانده شود شن و ماسه ی که در پشت صندوق فشرده شده شروع به ریزش به داخل ویا فضای خالی ایجاد شده در پشت صندوق می کند و زیر صخره بزرگ خالی می شود و می ریزد. حال این سوال پیش می آید اگر شما به این مدل صندوق در موقع جستجو کردن برخورد کردید آن را جستجو می کنید و یا بی خیال می شوید و از کنار ان می گذرید . در اکثر مواقع در اثر هیجان مستقیما به طرف صندوق رفته و شروع به جستجوی آن می کنند . و به تله بودن آن بی تفاوت می شوند .

باید اولین کاری که کنید از خود بپرسید که؟

آیا برای جستجوی داخل صندوق باید در آن را باز کرد ؟

  1. آن کسانی که این دفینه را می خواستند مخفی کنند آیا آن را در زیر این صخره در یک صندوق به راحتی ول می کردند؟
  2. آیا تله ی که پیدا کرده ایم به صورت دست نخورده رها کنیم ؟تا یکی که فرد دیگری که به این تله ها وارد نیست در آن گرفتار شود ؟

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

علامت دو لاکپشت در گنج یابی

یک شنبه 29 تير 1399
14:11
کوروش

علامت لاکپشت در دفینه یابی

در علامت دو لاکپشت روی هم در گنج یابی شما با دو سفید خانه روی هم دیگه مواجه هستید البته در عمق پایین شاید تا پانزده متر ولی این مکان شما دارای یک تونل ورودیه که در سمت آفتاب درآمد این لاکپشت وجود داره اگر مکان شما خاکی باشه تا فاصله هفت الی ده متری لاکپشت به سمت طلوع هست که باید مکان را پیدا کنید که معمولا دارای یک نشانه مثل یک تختگاه یا یک تورفتگی زمین هست ولی اگر سنگیه زیر یک سنگ خاص و بزرگ که باید زیر سنگ را کار کنید به عمق نهایتا ۴ الی ۷ متر .

ورودی تونل با سنگچین پلمپ باشه بعد از باز کردن تونلی دارید که پر از خاک نرمه و با حدود چهل پله به دوتا اتاق دو طبقه برسید. البته اگر درخت قدیمی داره زیر درخت را برای تونل بکاوید موفق باشید تله داره و در مسیر تونل احتمال وجود استخوان جمجمه حیوانات چون خوک و سگ و دندان حیوانات داخل خاک نرم نیز هست. اگر به جسد نیم تنه رسیدید زیرش تله هست موفق باشید.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

علامت تمساح در گنج یابی

یک شنبه 29 تير 1399
14:10
کوروش

نماد تمساح در گنج یابی

زمان ، ترس ، سحر و جادو ، محترم شمردن ، شتاب دادن ، حفظ اسرار ، قدرت ، غریزه ، فریبنده ، شجاعت ، بازده ، انعطاف پذیری ، انرژی خورشیدی ، تولد / ساختن ، قابلیت اعتماد و اطمینان ، Indestructibility ، عمق عاطفی ، عتیقه /

نشانه تمساح بعنوان نماد رهبری و افراد موفق را به تصویر کشیده است. (افرادی قوی ، ساکت ، حیله گر و بی باک) موقعی که در اراضی با یک نشانه تمساح روبرو شدید کلمات کلیدی که باید به آنها دقت کنید اینها هستند.

زمان ، ترس ، سحر و جادو ، محترم شمردن ، شتاب دادن ، حفظ اسرار ، قدرت ، غریزه ، فریبنده ، شجاعت ، بازده ، انعطاف پذیری ، انرژی خورشیدی ، تولد / ساختن ، قابلیت اعتماد و اطمینان ، Indestructibility ، عمق عاطفی ، عتیقه / قدرت اولیه با استفاده از این کلمات کلیدی حرکت کرده و باید نشانه دوم را پیدا کنیم. و میتوان با استفاده از نشانه ها هدف اصلی را پیدا کرد.

نماد تمساح همواره یکی از بهترین نماد های دنیای گنج های باستانی می باشد این نماد در طبیعت به وفور یافت میشود اما توجه داشته باشید که این نماد همواره نماد گنج نمی باشد و در برخی موارد مشاهده شده این نماد یک نماد تقلبی میباشد که فقط درباره گمراه کردن فرد کاوشگر استفاده می شده.

این نماد ممکن است که دارای تله هایی باشد که در کسری از دقیقه میتواند شما را به کام مرگ بکشاند. پس هموقه به این نماد در طبیعت برخورد کرید خود نماد را مورد بررسی قرار ندهید و به دنبال یک نماد تکمیل کننده در اطراف در اطراف نماد تمساح باشید

در برخی موارد مشاهده شده که وقتی در اطراف محل تمساح چشمه ای وجود داشته باشد ممکن است گنجینه در درون آب مخفی شده باشد یا در در کنار رودخانه یا چشمه نماد دیگری وجود دارد که این نماد را تکمیل میکند نشان دوم معمولا به شکل حیوان دیگری می باشد که با توجه به آن نماد میتوانید به دفینه دست یابید.

اگر با هیچ کدام موارد بالا برخورد نکردید و فقط نماد تمساح را در اختیار داشتید با احتیاط کامل و با استفاده از یک دستگاه دفینه یاب حرفه ای محل را مورد بررسی قرار دهید. تا به دفینه نماد تمساح برسید. توجه کنید این نماد دارای طلسم و تله می باشد طلسم این دفینه بسیار سخت میباشد و حتی ممکن است گنجینه جابجا شود.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 39 صفحه بعد
به وبلاگ من خوش آمدید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فلزیاب نانو بازرگان است. || طراح قالب avazak.ir