ابزار منو ثابت

شرکت فلزیاب نانو بازرگان

ابزار وبمستر

علامت تپانچه یا تفنگ در گنج یابی

یک شنبه 29 تير 1399
14:9
کوروش

در بسیاری از محافل کارشناسی دفینه و آثار شناسی صحبت های بسیاری وجود دارد که نمیشه از تفنگ یا تپانچه به عنوان نشانه دفینه استفاده کرد چون تفنگ جدیده و در دوران باستان وجود نداشته .ولی این امکان وجود دارد که در تاریخ معاصر از این وسیله برای آثارشناسی استفاده شده است.به هر حال معانی تفنگ در زیر مشخص شده:

۱- اشیای غیر طبیعی در ۱ الی ۲۵ قدمی جلویش باید جستجو شود. تفنگ منفجر نشده : دفینه متعلق به دوران صفوی می باشد. تقریبا در جهت لوله تفنگ ۲۶ تا ۲۷ متری آن می باشد. تفنگ ترکیده نیز ۴۴ تا ۴۵ قدم می باشد.

۲- در جهت لوله تفنگ، باید کاوش انجام شود. اگر نقش تفنگ منفجر شده وجود داشته باشد، دفینه در مسافت های دورتر بوده، اگر نقش تفنگ منفجر نشده وجود داشته باشد، دفینه در مسافتهای نزدیکتر می باشد.

۳- اگر نقش تفنگ در حالی رسم شده باشد که گلوله در حال خارج شدن از آن باشد، تعداد گلوله ها و فاصله بین آنها مهم می باشد.

آخرین گلوله خیلی مهم می باشد. احتمال این وجود دارد که دفینه متعلق به راهزنان بوده و به صورت چند تکه دفن شده است.

۴- اگر روی تفنگ علامت صلیب و یا ضربدر وجود داشته باشد، دفینه در ۴ قدمی آن بوده و با ابزار الکترونیکی قابل تثبیت می باشد.

تفنگ (خان دار) :

بزرگترین مقیاس، تفنگ می باشد. اگر تفنگ شکلیک شده باشد، ۶۰ تا ۷۰ متری را نشان می دهد

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

علامت حکاکی اسب در گنج یابی

یک شنبه 29 تير 1399
14:8
کوروش

گاها در مکان هایی مثل صحنه نمایش نیز درست شده اند. در سنگ قبرها هم زیاد استفاده شده است.به صورت سنگ کاشته شده یا درپوش نیز قابل یافت است.این نشانه ایی از قبر افراد قهرمان می باشد.

اگر در تخته سنگ ثابتی که حکاکی اسب وجود دارد قبری پیدا نشد اطرافش جستجو شود در دوران باستان، تعداد زیادی از حیوانات از نظر دینی احترام زیادی می دیدند.

تعداد زیادی از حیوانات به دلیل این احترام، تبدیل به خدا شده،. مثلا اسب، به عنوان خدای ( hera ) شناخته شده. اسب با صداقتش شناخته شده و یک حیوان زحمت کش است.

اما دلیل این که بحث موضوع ما شده جدا از این صداقت و زحمت کشی می باشد. همانطور که می دانید در افسانه شناسی در روایات از اسب به عنوان ترویا ( truva ) یاد شده است.

بنا به روایات سربازان یونانی در یک اسب چوبی پنهان شده و به قلعه شهر تروا وارد شده اند و شهر را در دست گرفته اند. اگر در دفینه گری اهمیتی داشته باشد به دلیل همین موضوع می باشد. ما موضوع را به همین اندازه بسنده می کنیم.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

علامت دو سنگ روی هم در گنج یابی

یک شنبه 29 تير 1399
14:7
کوروش

بیشتر آثار دفینه در ایران و جهان به شکل سنگ می باشد چرا که سنگ ها در گذشته جزء محکم ترین عنصر در طبیعت بوده که حکاکی یا تراش آن به راحتی از بین نمی رفته .بر روی این تکه سنگ ها می تواند اشکال مختلفی مانند فلش ، قمه ، نعل، شکاف، سنگ سفره، زنجیر، تصاویر دست و پا و برخی حیوانات را می توان مشاهده کرد .این علایم بر روی تکه سنگ ها و صخره هایی که روی زمین قرار می گیرند علامت زده می شوند .

یک مورد مهم در این زمینه این است که ، اشاره ها و علایم موجود در اراضی ها در بسیاری از موارد بیش از یک مورد خواهند بود.حتی برخی از افراد اعتقاد دارند که اگر علامت های موجود منظور خاصی را نرسانند در آن محیط گنجی دفن نشده است.یکی از این علامت ها جهت و دیگری فاصله است . البته دیده شده که برای نشان دادن فاصله و جهت از یک نشان مانند : فلش، تیر، تک پا استفاده شود.برخی از این علامت ها و نشانه ها به منظور فریب دادن اشخاص هستند .برای مثال جهت فلش را بر عکس یا با زاویه ۹۰ درجه روی صخره می کشند.

بعضی از اشارات نیز به عنوان مژده دادن به شخص هستند و پیدا کردن اشیای دفن شده مستلزم به یافتن نشانه های دوم و سوم می باشد.یکی از مهمترین نشانه هایی روی سنگ هایی که بر روی زمین قرار دارند و ترسیم شده اند، اشکال قطعه قطعه شده می باشد.

این اشکال خرس لنگ، یک چشم، گل بی برگ، کشیش لنگ و امثال آنها هستند. کشف اعضا و تکه های ناقص این اشکال لازم و ضروری است.امانت در زیر قطعه ناقص نیست. باید در نزدیکی آن جستجو شود. اطلاعات آن در قسمت مربوطه آمده است .همچنین درختی تنها یا دو تایی و یا چند تایی با شکل هندسی خاص در اراضی نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند .

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

علامت ماهی با پولک در گنج یابی

یک شنبه 29 تير 1399
14:6
کوروش

علامت ماهی در گنج یابی

ماهی نشان این است که در این نزدیکی یک نهری که در آن ماهی است وجود دارد. ماهی در آب زندگی می کند و در هنگام خطر در آب غوطه ور می شود. در این اطراف یک ورودی انبار زیرزمینی را جستجو کنید. نشانه ماهی قطعا نشانه گنج می باشد.در نزدیکی ها درون انبار زیرزمینی نقشه می تواند باشد. جهت نگاهش و درازی اش نیز خیلی مهم است.

۱-طول ماهی را باید اندازه گرفت و هر سانتی مترش را به عنوان یک قدم گرفت. در جهت نگاه ماهی باید حرکت کرد و وقتی قدم ها تمام شد باید ورودی انبار زیر زمینی را جستجو کرد.

پیدا کردن گنج های نشانه گذاری شده با ماهی هم خیلی راحت است و هم خیلی سخت کوچک و بزرگی ماهی، خم شدگی اش، جهتش، طریقه قرارگیری، تک یا جفت بودنش، در کنارش نشانه های دیگری باشد یا نباشد، و موضوعات مثل اینها مهم هستند.

۲- ماهی فراوانی، غسل تعمید ، قدرت غلبه و قربانی را توصیف می کند. به دلیل اینکه حضرت عیسی توانسته بود ۵۰۰۰ انسان را به شکل معجزه آسایی با نان و ماهی سیر کند ماهی برای مسیحیان معنای خاصی پیدا کرده است.

مسیحیان اولیه نشانه ماهی را به عنوان نشانه آشنایی دیده اند از نظر Pisagor عدد ماهی ۱۵۳ بود. حضرت عیسی در هنگام یاد دادن ماهیگیری ۱۵۳ ماهی گرفته است. عدد ۱۵۳ ممکن است ۱۵۳ سانتی متر یا ۱۵۳ متر را نشان دهد.

۳ – برای نشان ماهی، اعداد ۷ یا ۵۰ در باورهایی مهم می باشند.

۴- عمدتا در سنگ های صاف یافت می شود. با تمامی خط و خطوطش اگر شبیه ماهی باشد اهمیت خاصی پیدا می کند. هنگام بیرون پریدن ماهی از آب از طرف دمش ۹۰ سانتی متر به عقب می پرد با در نظر گرفتن این موضوع ۹۰ سانتی متر به طرف عقب ماهی را بررسی کنیم بهتر است.

نظر عمده مشترک :

مکانی به مقصد آب و یا مربوط به آب می باشد. مکانی که نشان ماهی وجود دارد به احتمال زیاد ممکن است نشانه قبر هم باشد.قبل از مسیحیت نیز ماهی سمبل برکت بود.

نظر دیگر ماهی :

عموما در سنگ های اطراف رودخانه ها، دریاچه ها و برکه ها حکاکی می شود. شاید اثرٍی از آب نباشد، ولی آب دره و حوضچه هایی که زمانی آب داشته و هم اکنون خشک شده است را در نظر بگیرید.

ماهی در آن واحد می تواند نشان چشمه یا فواره نیز باشد. جهت نگاه و طول ماهی نیاز به اندازه گیری دقیق دارد. به طور قطع نشانه دفینه است.

به استناد از اطلاعات مشاهده شده، در کنار ماهی، سنگ سفره که سنگ صاف یک الی ۲ متری است، ماهی (کامل یا نیمه)، چنگال، چاقو، نان و ظرف و امثال اینها به شکل تو رفته یا برآمده مشاهده شده. این نشان از وجود زندگی در آن منطقه می باشد.

ماهی نشان این است که در این نزدیکی یک نهری که در آن ماهی است وجود دارد. ماهی در آب زندگی می کند و در هنگام خطر در آب غوطه ور می شود. در این اطراف یک ورودی انبار زیرزمینی را جستجو کنید. بعد از انبار زیرزمینی به یک اتاق بزرگ وارد می شوید.

و یا یک نقشه اپیدا خواهید کرد که نقشه محل پنهان شدن دفینه است. به طور قطع از زیر خاک باید درون انبار زیرزمینی رفت و در اعماق می باشد. دفینه اش خیلی ارزشمند می باشد.اگر برجستگی نشانه در سنگ مرمر باشد انبار زیرزمینی حتما وجود دارد. اگر در اراضی باز باشد، حتما در نزدیکی آن منبع آبی وجود دارد.دفینه در نزدیکی های این منبع آب می باشد. عموما جهت نگاه ماهی منبع را نشان می دهد و مقیاس آن ۷۲ سانتی متر است. از مقیاسی که به آن الزائ الراشیه می گویند نیز ممکن است استفاده شده باشد.

این مقیاس، ۵۰ الی ۹۲ سانتی متر می باشد. اگر بخواهیم یک مثال بزنیم: در جهت یک ماهی ۱۰ سانتی متری باید ۵۱ متر برویم که یک منبع وجود دارد. (این مقیاس توسط عرب ها و هندی ها نیز استفاده می شده و در زمان صفویان توسط افراد غیر مسلمان نیز استفاده می شده

است.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

نقره در گنج یابی نشانه چیست؟

یک شنبه 29 تير 1399
13:40
کوروش

در دفینه یابی بسیار پیش میاد که ما یک خمره پیدا میکنیم که داخل آن پر شده از خاکی که به رنگ خاکستر می باشد که بسیاری از حفاران بدلیل نداشتن اطلاعات آن را می ریزند و بسیاری دیگر نیز فکر می کنند که نشانه دفینه دیگر می باشد. در صورتی که به این صورت نیست .اون خاک می تواند خاک نقره باشد که به مرور زمان و ماندن در خاک به خاک نقره تبدیل شده است به همین دلیل در مطلب زیر توضیح مختصری در این خصوص میدم.

نقره  که خود بر دو قسمت تقسیم میشود.

۱- نقره ساده :

که از آن سکه و مجسمه های زیبا میساختند که اکثرآ با عیار بالا از آن استفاده میکردند و اصطلاحآ به آن نقره پنبه ای می گفتند.

۲-نقره طلاشور :

که از آن بیشتر ظروف و مجسمه میساختند و به نقره چند خط طلا میزدند (عیار میکردند) که عمر نقره زیاد شود. شما میدانید که نقره وقتی به مدت طولانی بماند به صورت خاک نقره میشود و از بین میرود. نه اینکه ذات نقره از بین برود بلکه اکسید میشود و به صورت خاک نقره باقی میماند ولی نقره هائی که طلا شور میشدند بسیار سالمتر از نقره خالص باقی میماندند و به همین دلیل هست که کاهی اوقات در حفاری ها در خمر ها فقط خاک نقره یافت میشود.

سه جوش :

بعد از اینکه سختیهای هفت جوش نمایان شد و برای همه هنرمندان کار با آن مشکل بود آلیاژ سه جوش درست شد که کار با آن بسیار راحت تر از هفت جوش بود. این آلیاژ از ترکیب طلا ، نقره و مس ساخته میشود که قلم خوردن آن خیلی راحت تر از هفت جوش بود ولی باز هم از فلزات دیگر محکمتر و سخت تر است و یکی از دلائلی که نقره را طلا شور میکردند همین سختی آلیاژ هفت جوش و سه جوش بود.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

انواع غار در دفینه یابی

یک شنبه 29 تير 1399
13:39
کوروش

روزانه دوستان سوالات زیادی را در خصوص دفینه های مخفی در غار می پرسند که در فلان غار چگونه دفینه گذاری شده و یا این که چند اتاق در آن غار قرار دارد. و یا اینکه در چه نوع غارهایی دفینه وجود دارد یا محل سکونت چگونه هست.برای یافتن گنج خیلی از چیزها تاثیر دارد یکی از آن ها غار های موجود است در کل غار ها به چند دسته تقسیم می شوند و هرکدام دارای گنج های متفاوتی هستند. یا اینکه آیا فلان غار دستکند هست یا طبیعی.

به طور کلی غار فضای خالی زیرزمینی است با حداقل یک دهانه به خارج از پوسته زمین که هیچ گونه ابعاد خاص و مشخصی ندارد و گاهی در داخل زمین قرار دارد و یا گاهی در دل صخره ها، غارها از نظر

? تقسیم بندی به دو دسته تقسیم می شوند:
الف – غارهای طبیعی
ب – غارهای مصنوعی (دست کن)
غارهای طبیعی:
۱- غارهای بوجود آمده بر اثر نفوذ آبهای اسیدی در لایه های آهکی (که ۹۸% غارهای موجود از این روش بوجود می آیند)
۲- غارهای بوجود آمده بر اثر فرسایش امواج
۳- غارهای بوجود آمده بر اثر زلزله و چین خوردگی های لایه زمین
۴- غارهای آتشفشانی
۵- غارهای بادی
۶- غارهای یخی

? غارهای مصنوعی:
غارهایی که توسط انسان بصورت حفره هایی در دل صخره ها با هدفی خاص بوجود آمده اند.
۱- غارهای بوجودآمده بر اثرنفوذ آب اسید دار در لایه آهکی:
غارهای بوجود آمده بر اثر نفوذ آب اسید دار در لایه آهکی به طور کلی بر اثر هوازدگی فیزیکی و عملکرد نیروهای داخلی و سستی سطوح لایه بندی سنگها، شکستگی ها و ترکهایی در بخش های سطحی پوسته زمین بوجود می آید و از نظر ترکیبات شیمیایی بر اثر نفوذ آبهای اسید دار حاصل از ریزش های جوی و حل دی اکسید کربن موجود در هوا  در مسیر ترکها و شکستگی های بوجود آمده در مناطق با جنس کانیهای کربناتی و تداوم جریان آب در آن عمل انحلال کربنات کلسیم غیر محلول بوسیله آب اسید دار صورت می گیرد و بی کربنات کلسیم محلول تولید می شود.
۲- غارهایی که بر اثر زلزله و یا چین خوردگی زمین بوجود می آیند:
گاهی توسط زلزله یا بر اثر حرکات و جبنشهای زمین ساختی، شکاف هایی کم و بیش بزرگ در کوهها ایجاد می شوند گاه نیز عمل نفوذ آب در آنها موجب بوجود آمدن استالاکتیت و استالاکمیت و سایر تزئینات اهکی می شود و این غارها از نظر شکل نامنظم بوده و در مواردی داخل شدن به آنها بسیار خطرناک می باشد در این غارها خرده سنگهای اطراف به طور آراسته طبقه بندی نشده و اغلب روی لبه ریزش قرار دارند و هر لحظه امکان فرو افتادن آنها می روند مانند غار (اسپهبد خورشید) در ۲۷۰ کیلومتری تهران در ناحیه دو آب سواد کوه استان مازندران و بورنیک

۳- غارهای بوجود آمده بر اثر فرسایش امواج:

امواج و فشار ناشی از ضربه های موج بر روی لایه های نرم به مرور زمان طولانی می تواند حفره هایی را بوجود بیاورند از این دسته غارها می توان به غارهایی که در بین تشکیلات مرجانی زیر آبی اشاره کرد.

۴- غارهای آتشفشانی (لاوا):

در اثر جریان مواد مذاب که از دامنه ها به پایین سرازیرند و زمانی که لایه رویی این گدازه ها بر اثر مجاورت با هوا زودتر سرد می شود، لایه زیری در حال حرکت است در نتیجه بعد از اتمام جریان فاصله هایی مابین لایه رویی و زیرین ایجاد می گردد که البته بخارات آب و گاز نیز در ایجاد فاصله بین این دو لایه دخیل هستند در نتیجه غاری تونلی بوجود خواهد آمد که غاری با دیوارهای صیقلی خواهیم داشت مانند غار ایوب در بخش شهر بابک در جنوب خاوری شهر یزد.

۵- غارهای بادی:
این دسته از غارها بر اثر فرسایش تدریجی بوجو می آیند. جریانات هوایی شدید که ما آن را باد می نامیم همراه خود ذرات ریز ماسه و شن را در سرعت های بسیار زیاد بر روی سنگها می کوبد و به تدریج در آن قسمت بر اثر فرسایش و اصطکاک حفره ای ایجاد می گردد که معمولاً نیز زیاد بزرگ نیستند.
۶- غارهای یخی:
این دسته از غارها معمولاً در ارتفاعات یافت می شوند و بر اثر جریانات شدید هوای سرد در داخل این غارهای کوچکترین ذرات آب به بلورهای یخ تبدیل می شوند و همیشه دمای آنها زیر صفر می باشد مهمترین این غارها بیشتر در کوههای آلپ یافت می شوند و به غارهای دنا و یخ مراد می شوند اشاره کرد.

?غارهای مصنوعی:
غارهای دست کن و یا دست ساز مانند غار قلعه جوق در اراک – غار اسک در جاده هراز – غار کوگان لرستان، این دسته از غارها به صورت مصنوعی و به دست انسان در دل سنگ ها و یا کوه ها کنده شده اند تا مورد بهره بردرای و استفاده قرار گیرد. کلاً این دسته از غارها بر اساس ۵ هدف اصلی و یا نیاز ساخته شده اند.البته در بعضی موارد این غارها چند کاربردی نیز بوده اند.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

نشانه تیر حکاکی شده در گنج یابی

یک شنبه 29 تير 1399
13:37
کوروش

در ایران باستان از نماد های بسیاری برای دفینه استفاده می کردند تا به دفینه ای که گذاشتند برسن و آن را گم نکنند.برخی از این نشانه ها  و آثار مستقیما ما را به هدف می رساند و گویای همه چیز بود و برخی دیگر از یک آثار اصلی و چند نشانه و علامت فرعی استفاده می کردند و با بررسی چند آثار و علایم به مکان اصلی هدف و دفینه یا گنج می رسیم.برخی از این سنگ نبشته ها یا آثار اصلی و برخی دیگر فرعی هستندو در رسیدن به آثار اصلی و جهت نما بودن و غیره مورد استفاده قرار میگیرد.

نشانه تیر جهت می دهد. جهت حرکت را نشان می دهد. نشان تیر یافته شده باید به خوبی بررسی شود

۱- ساق های تیر اندازه گیری می شود. کوتاه و بلند آن تشخیص داده شده، و به اندازه تفاوتشان و در جهت ساق بلندتر، قدم برمی داریم.

در آخرین قدم برداشته شده، جستجو انجام می شود.

۲- ساق سمت چپ تیر اندازه گیری می شود، هر سانتی متر به معنای یک قدم می باشد. در جهت ساق باز، کاوش انجام می شود.

۳- ساق سمت راست تیر اندازه گیری می شود، هر سانتی متر به معنای یک قدم می باشد. در جهت پر باز، کاوش انجام می شود.

۴- اگر ساق های تیر برابر باشند، ۷۰ قدم عقب تر رفته، در منطقه مربوطه کاوش انجام می شود.

نظریه دیگر درمورد نشانه تیر و پیکان:

تیر معمولا به جنگل، راه، مزار های بزرگ، معبد و مزارهای تاریخی اشاره دارد.

این نشانه ها را باید به خوبی درک کرده و رمزگشایی کرد؛ تیر ساده و صاف، ۱۷ قدم مسافت را معنا می دهد.

۱۷ قدم جلوتر، دومین نشانه می تواند اندازه و مقیاس بدهد.

نشانه های تیر در دفینه :

تیر ها به چهار نوع قابل مشاهده می باشد. با این حال، قبایل ترک ها این تیرها را به شکل نماد نیز استفاده کرده اند.

پیرامون اینکه تیرها به معنای دفینه می باشند یا نه، باید تاریخ منطقه به خوبی مشخص شود.

تیر سلاح جنگ بوده و نشانه جهت دهنده می باشد. اگر متعلق به اقوام ترک ها نباشد قطعا نشان دفینه می باشد.

اگر تیر کوتاه باشد، نواحی نزدیک و اگر بلند باشد نواحی دورتر جستجو می شود.

گاها نیز به عنوان نشانه کمکی استفاده شده و بعضا برای گمراه کردن استفاده شده است. ولی معمولا نشان دهنده جهت و میزان دوری می باشد.

نظریه دیگر در مورد نشانه تیر و پیکان :

در جهت تیر و یا مخالف آن باید ۲۰ قدم رفته شود. (تقریبا ۱۲ متر و ۴۰ سانتی متر) تیر ها میتواند از هر دوره ایی مانده باشد و جهت می دهد.

جهت تیر و همچنین تفاوت ساق هایش نیز جهت دهنده می باشد. وضعیت زمین همیشه عنصر تعیین کننده نقش می باشد. به همین دلیل، جستجوی زمین، و درک خوب اینها، می تواند نقش مهمی را بازی کند.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

معماری تومولوس چند اتاقی و تک اتاقی

یک شنبه 29 تير 1399
13:34
کوروش

تومولوس تک اتاقی

یکی از سخت ترین و پیچیده ترین مکان های حفاری در گنج یابی و باستان شناسی حفاری تپه های باستانی یا تومولوس ها هستند که هم زمان بر هستند و هم بسیار پر هزینه . چرا که از معماری پیچیده ای برخوردارن و نمیشه به راحتی به اتاق های اصلی آنها دست پیدا کرد.اطلاع از نوع معماری و پلن آنها بسیار مهم و حیاتیه.

تومولوس ها به دو شکل مشاهده می شوند :

۱- مزارهای با اتاق های زیاد:

ما به اینها تومولوس های خانوادگی می گوییم، ورودی داشته، به اتاقهای مزار توسط تونل های از قبل ساخته شده وارد می شدند و هر کدام از افراد خانواده که می مرند از این تونل ها وارد شده و مرده را در کنار جسد های دیگر می گذاشتند.

۲- تومولوس های تک اتاقه:

در این گونه تومولوس ها، تونل و یا ورودی وجود ندارد. ارتفاع تومولوس ها و لایه های آن به ما نشان می دهد که تومولوس ورودی دارد یا نه، و در مورد ثروتمندی فرد به ما اطلاعات می دهد.

ورودی تومولوس :

ورودی های تومولوس ها در جهت جنوب غربی و شمال شرقی بوده و اگر قرار است که این تومولوس ها با روش برش یک چهارم حفر شوند، اول باید برش طرف جنوب غربی انتخاب شود، اگر نتیجه ندهد، برش جهت شمال شرقی باید انتخاب شود.

در بعضی تومولوس ها به جای اتاق قبر در زمین، صندوق های قبر تابوتی پیدا می شود، در بعضی از آنها سیستم تله و یا گمراه کننده هایی قابل مشاهده می باشد.

گمراه کننده ها :

بر روی قبر اصلی یک اتاق خالی درست می کنند و تونل هایی که به اتاق های تقلبی راه دارند و در بعضی از آنها نیز هدیه ها در اتاق دیگری می باشد.

همانطور که در گوردخمه ها وجود دارد، در بسیاری از مزارهای تومولوس ها نیز در زمان خودشان غارت هایی صورت گرفته است.

از تومولوس ها، طلاهای درخشانی که دفینه یابان انتظارش را دارن پیدا نمی شود، از تومولوس ها اشیایی که شخص مرده در طول حیاتش از آنها استفاده می کرده پیدا می شود

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

مقبره های جعلی یا ساختگی در دفینه یابی

یک شنبه 29 تير 1399
13:33
کوروش

مقبره های جعلی

از مکان های مورد علاقه گنج پژوهان مقبره ها هستند چرا که از قدیم الایام مقبره ها جزء پربار ترین مکان ها محسوب می شده است. در ایران باستان رسم بر این بوده که افراد را با اموالش دفن می کردند و بر این باور بودند که مردگان در دنیای دیگر به این اموال نیاز دارند. بنابراین هر اموالش را همراه جنازه دفن می کردند و مقبره هایی از قبل برای آنها درست می کردند و محل قرار گرفتن اموال و جنازه را برای آنها طراحی می کردند. البته ناگفته نماند که این مقبره ها بیشتر برای پادشاهان و امرا و بزرگان تعبیه می شده و افراد عادی فقط در قبر به شکل معمولی دفن می شدند  که ما آنها را به اسم قبر گبری می شناسیم . طوریکه حتی یک وسیله قیمتی کوچک هم بود در کنار جسد افراد عادی هم قرار می دادند. الیته کلک های مختلفی هم در گذشته برای پنهان کردن دفینه ها در گذشته استفاده می شده .یکی از معروف ترین و مناسب ترین مکان ها برای پنهان کردن دفینه مقبره های ساختگی بودند. دلیل اهمیت این مقبره به یک نکته مهم بر میگردد : جوامع های ارمنی از مهم بودن مقبره ها و قبر ها برای مسلمانان آگاه بودند و به همین دلیل اشیای گرانبهای خود را در این محل ها پنهان می کردند و مطمئن می شدند که کسی سراغ آن ها نمی رود. یکی از روش های آن ها برای محافظت از این مزار ها ، گذاشتن اسم افراد مقدس بر روی آن ها بود تا مسلمانان به دلیل اعتقادات خود اقدام به باز کردن قبر ها نکنند. البته در این مورد هم باید دقت کنید امکان دارد به اشتباه مزار یک مسلمان را به اشتباه انتخاب کنید. بهتر است در مورد مزار بودن و یا نبودن و وجود دفینه در مزار قلابی تحقیقات کافی داشته باشید. مزارهای قلابی معمولا دراز بوده و با قبله ها هماهنگ نیستند.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی

روشهای حفاری قبر گبری در گنج یابی

یک شنبه 29 تير 1399
13:27
کوروش

در گذشته ما گورستانهای دسته جمعی نیز داریم که متعلق به افراد مریض است. در جاهائی که وبا یا طاعون می آمده جنازه افراد را به صورت دسته جمعی دفن میکردند. در همینجا یک مطلب بسیار مهم را برایتان بگویم و آن اینکه کسانی که قبری را میشکافند خیلی باید مواظب باشند و بفهمنه که جنازه مریض هست یا نیست و حتماٌ باید استخوان شناس باشند و یا بتوانند استخوان اشخاص مریض را از استخوان افراد سالم تشخیص دهند تا با مشکلی مواجه نشوند.
همیشه وقتی میخواهید قبری را باز کنید حتماٌ از دستکش و ماسک حسابی استفاده کنید.
جنازه هایی که در غارها و زاغه ها میباشد و جنازه هایی که در صحرا میباشد و جنازه هایی که در کوهستانها میباشد از نظر ماهیت کاملاٌ با هم متفاوت است.
هر قبرستان و هر گوری دارای اموال نمی باشد. چون بسیاری از مردم فقیر بوده اند و بدون اموال دفن میشدند.
در هر قبرستان تعدادی قبر سلطانی وجود دارد که دارای اموال میباشند که باید بتوانید آنها را تشخیص دهید و از روی بعضی شواهد تشخیص آنها امکان پذیر است.
اکثر گورستانها در سینه کشی ها و کنار رودخانه ها میباشد. در بسیاری از قبرستانها یک چهارطاقی نیز میباشد که نشان میدهد در میان آن چهار طاقی شخص مهمی فوت کرده است و اکثرا دارای اموال میباشند.
در ایران قبرهای یهودی نیز بسیار است که نوع قرار کرفتن سنگ آنها متفاوت است و میتوان از روی سنگ قبر فهمید که این قبر متعلق به یک یهودی است.(سنگ قبر یهودیان دارای فلش است).
و مطلب آخر در مورد کسانی که به حفاری میروند و میگویند در سه متری یا چهار متری یک طابوت طلا یا یک جنازه مومیایی پیدا کرده ایم. اینها همه دروغ است. شخصیتهایی را که در طابوت طلا یا نقره یا سنگ یشم میگذاشتند همیشه در عمق بالای بیست متر دفن میکردند. و در عمق کم اینکار انجام نمیشد. برای این جنازه ها حتماٌ اطاقی از ساروج درست میکردند و آن را آنقدر پایین میبردند که از گزند جانوران خاک به دور باشد و همچنین دزدان نتوانند گزندی به جنازه و اموال آن بزنند. در کنار این جنازه ها حتماٌ اموال فراوان وجود دارد و کنیزان و نوکران آنها را نیز با جنازه اربابشان زنده به گور میکردند. پس اگر کسی گفت جنازه ای در آورده بدون اموال بدانید که احتمال دروغ گفتن آن زیاد است.

قبرهای گبری معمولا در نقاط بلند و روبه دره قرار دارند. اکثرآ دارای جنس هستند روی هر قبر با تخته سنگ پوشانده میشده که حتی با یک میلگرد هم میتوان قبر گبری را پیدا کرد….در فقیرترین قبر انان  یک یا دو کاسه سفالی قرار دارد و قشر متوسط و پولدار انان لوازم شخصی انان هم قرار داده میشد مانند زیورالات،خنجر،سپر و در معدودی از انان نسخه گنج مربوط به اموال شخص مرده و در برخی از انان اسب یا قاطر یا سگ شخص هم با او بخاک میسپردند(این اجناس فقط بخاطر اعتقاد مردمان آنزمان به زندگی پس از مرگ بوده)
بالاترین قبر گبری مربوط به موبد و سردار انان میشد که در اول صف قبرها قرار میگرفت و در عمق نسبتآ بالایی نسبت به سایر قبرها میبود و داخل قبر و بیرون زیر خاک اطراف قبر هدایایی قرار میگرفته..در قبرهای گبری بیماریهای مسری وجود دارد که بعد چندهزار سال هم از بین نمیرود..مواظب باشید و با پوشش کار کنید…….

آثار کشف‌شده از خانه‌هایی که مرکز مبادلات اشیای باستانی به‌صورت غیرقانونی و بازار سیاه است، عمدتا در موزه‌های شمال کشور نگهداری می‌شوند که نمونه‌هایی از آنها در موزه آمل نیز قابل مشاهده است، با این تفاوت که به گفته یک استاد باستان‌شناسی در دانشگاه محمودآباد، محل کشف اشیای باستانی فروخته‌شده در معاملات زیرزمینی قاچاقچیان آثار باستانی، آمل نوشته شده است. در حالی‌که بسیاری از این اشیا از گورستان‌های باستانی و توسط همان قبرکن‌ها بیرون آمده است. قبرکن‌های شمال کشور بسیار متفاوت از گورکن‌ها با زندگی در گورستان‌ها و شناسایی قبرهای تاریخی در شمال کشور -که نظارت بر محوطه‌های باستانی و آثار تاریخی آن بسیار ضعیف است- به خرید و فروش غیرقانونی آثار باستانی کشور مشغول هستند بدون آنکه برای زندگی در گورستان‌ها مورد مواخذه قرار بگیرند.

خرید بهترین فلزیاب های دنیا 09013545415


موضوعات مرتبط: گنج یابی و آثارشناسی
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 39 صفحه بعد
به وبلاگ من خوش آمدید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فلزیاب نانو بازرگان است. || طراح قالب avazak.ir